Skip Navigation LinksSports-Sciences

Spor Bilimleri Bölümü

Bölüm Misyonu

Spor Bilimleri Bölümü' nün misyonu; araştırmacı, katılımcı, paylaşımcı, çağdaş eğitim ve öğretim standartlarına ulaşmak ve çeşitli spor dallarının yanında, sporun biyolojik, sağlık bilimleri, davranış bilimleri, eğitim bilimleri, yönetim ve organizasyon yönleri konusunda yeterli bilgilerle donatılmış nitelikli ve profesyonel antrenör ve spor yöneticileri yetiştirmektir. 

Bölüm İmkanları

Spor Bilimleri programı tam donanımlı laboratuvarlar, ileri düzey teknolojik cihazlar ve ekipmanlarla dünya standartlarına göre düzenlenmiştir. Laboratuvarlar, geniş ölçekli mekanlar kullanılarak uygulama alanlarında ayni anda 40-50 öğrencinin beraber çalışmasına olanak verecek şekilde düzenlenmiştir. Üniversitemizde yeterli düzeyde internet destekli, öğrenci kullanımına açık bilgisayar ortamı mevcuttur. DAÜ merkez kütüphanesi eğitim, öğretim ve araştırmalar açısından yeterli donanıma sahiptir. Ayrıca, Üniversitemiz; öğrencilere boş zamanlarında sosyal, kültürel ve sportif etkinlik gösterilebilecekleri geniş rekreasyon olanakları sunmaktadır.

Programlar 

Program AdıDereceEğitim Süresi (Yıl)Akademik Birim
Spor Bilimleri (Türkçe)Lisans / B.S.4Spor Bilimleri Bölümü

Spor Bilimleri dalında en az dört yıl yüksek öğrenim görerek "Spor Bilimcisi'' diploması almış kişidir. Öğrenciler lisans eğitiminin ardından yüksek lisans ve doktora programlarını tamamlayabilirler.

Eğitimde Farklılık

Spor Bilimleri Programı her türlü altyapısı tamamlanmış, çağdaş teknolojik olanaklara sahip, demokratik bir ortamda öğrenci odaklı eğitim verilmek üzere kurulmuştur. Programın yürütülmesinde Türkiye'deki birçok seçkin üniversitenin akademik ve mesleki olarak ulusal ve uluslararası alanda deneyimli ve birikimli, profesyonel eğitimcilerinden destek alınmaktadır. Öğrencilerin eğitimi için analiz yapma, problem çözme, mantık yürütme, sonuca varma, yaratıcı ve eleştirel düşünme, takım çalışması yapabilme, iletişim kurabilme gibi becerilerin derslere yayılarak, programlı ve sistematik olarak mesleki bilgiyle birleştirilerek verildiği bir program tasarlanmıştır. Kampüs alanında yüksek standart donanımına sahip bir spor merkezinin, rekreasyon alanlarının, yüzme havuzlarının ve üniversiteye ait bir plajın ve Üniversite içerisinde sportif alanda faaliyet göstermekte olan birçok kulübün var olması en önemli farklılıklarımız arasındadır.

Neler Başardık

Spor Bilimi Bölümü öğrencilerimiz için Kardiyopulmoner ve Sporcu Sağlığı üniteleri kurulmuştur. Bu ünitelerde r hertürlü performans ölçümüne olanak sağlayacak en son teknolojideki cihazlar ve ekipmanlar ile öğrencilerin performans değerlendirilmeleri yapabilme imkanları sağlanmakta yine bu öğrencilerimize yönelik performans eğitimleri verilmektedir. Öğrencilerimizin engelli vatandaşlara olan duyarlılığını geliştirmek ve engelli sporcular ile çalışacak öğrencilere yön verebilmek adına engellilerle ilgili çeşitli organizasyon düzenlenmiş ve bu organizasyonlarda öğrencilerimize görevler verilmiştir. Bunlara ek olarak sporda organizasyon ve rekreasyon gibi derslerin uygulamaları için fakülte içerisinde ve dışarısında geniş ölçekli uygulamalar yapmalarına olanak sağlanmakta ve gerçek çalışma ortamlarıyla simulasyonlar gerçekleştirilmektedir.

Öğrencilerimizin Değeri

Spor Bilimleri Bölümü için tam donanımlı laboratuvarlar ileri düzey teknolojik cihazlar ve ekipmanlarla dünya standartlarına göre düzenlenmiştir. Laboratuvarlar için geniş ölçekli mekanlar kullanılarak uygulama alanlarında ayni anda 40-50 öğrencinin beraber çalışmasına olanak verecek şekilde düzenlenmiştir. Üniversitemizde yeterli düzeyde internet destekli, öğrenci kullanımına açık bilgisayar ortamı mevcuttur. DAÜ'nün kütüphanesi eğitim, öğretim ve araştırmalar açısından yeterli donanıma sahiptir. Ayrıca üniversitemiz, öğrencilere boş zamanlarında sosyal, kültürel ve sportif etkinlik gösterebilecekleri geniş rekreasyon olanakları sunmaktadır.

Kariyer Olanakları

Programdan mezun olacak olan öğrenciler 'Spor Bilimcisi, Antrenör, Spor Uzmanı, Spor Yöneticisi, Spor animatörü' gibi çalışma alanlarında farklı ünvanlar alabileceklerdir.

Ayrıca;

  • Turizm sektöründe yer alan turistik işletmelerde rekreasyon yöneticisi ve organizatörü,
  • Özel fitnes merkezlerinde fitness uzmanı ve lideri,
  • Fitness merkezlerinde etkinlik koordinatörü ve yöneticisi,
  • Gençlik ve Spor Müdürlüğü'nün organize ettiği kamplarda lider,
  • Üniversitelerde akademisyen,
  • Spor Eleştirmeni,
  • Spor Yazarı,
  • Üniversitelerin spor merkezlerinde spor uzmanı ve fitness lideri,
  • Kamu kuruluşlarının spor merkezlerinde spor uzmanı ve fitness lideri,
  • Antrenörlük gibi ünvanlara sahip olabilirler.

Bunun dışında;

  • Özel/kamu sektöründe, kulüpler ve fitnes merkezlerinde sağlık hizmetleri sağlamak,
  • İş yerlerinde, spor merkezlerinde sağlığı koruyucu ve geliştirici programlar hazırlamak, düzenlemek ve uygulamak,
  • Bireyin bütünsel ve optimal gelişimine katkıda bulunacak bireysel fiziksel uygunluk programlarını planlamak ve uygulamak,
  • Yöneticilik becerileri ile egzersiz, psikoloji, beslenme ile ilgili bilgilerini birleştirerek, fitnes merkez yöneticiliği veya fitnes programı planlanmasında yönetici olarak çalışmak,
  • Üniversitelerin spor merkezlerinde, kampus içi ve dışı fiziksel etkinlik programlarını organize etmek ve düzenlemek,
  • Bireylerin fiziksel uygunluk düzeylerini belirlemek ve bu düzeyi artıracak programları planlamak ve uygulamak,
  • Toplum sağlığı için çalışmalarda bulunmak, özel sağlık kulüplerine, fitnes merkezlerine ve gençlik kamplarına fitnes programları sağlamak gibi görevleri de yerine getirebilirler.

İletişim Bilgileri

Adres:

Doğu Akdeniz Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Spor Bilimleri Bölümü
Gazimağusa, KKTC
Mersin 10 Turkey 

Tel: +90 392 630 3067
Faks: +90 392 630 3940
E-posta: sbf@emu.edu.tr


Akademik Personel

Adı SoyadıGörevBölümOfisTel
Prof. Dr. TURGAY BİÇER * Öğretim Üyesi Spor Bilimleri
Doç. Dr. ALİ KIZILET * Öğretim Üyesi Spor Bilimleri
Öğr. Gör. CAN JEFFRY ROY CHAUCHAT Öğretim Görevlisi Spor Bilimleri SBF 229 3183
Öğr. Gör. ÖMER YALÇINER Öğretim Görevlisi Spor Bilimleri SBF 229 3183
Öğr. Gör. UMUT NALBANT Öğretim Görevlisi Spor Bilimleri SBF 231 3183
* : Adı geçen öğretim elemanımız başka bir üniversiteden gelip ders vermektedir.

Yarı Zamanlı Akademik Personel

Adı SoyadıGörevBölümOfisTel
Öğr. Gör. AHMET ÖZYAŞAR Öğretim Görevlisi Spor Bilimleri SBF 231 2460
Öğr. Gör. ELA ÖZBAKAN Öğretim Görevlisi Spor Bilimleri
Öğr. Gör. KEMAL OKTA Öğretim Görevlisi Spor Bilimleri 6301080
Öğr. Gör. KEMAL SANIVAR Öğretim Görevlisi Spor Bilimleri SBF 237 1080
Öğr. Gör. MUZAFFER YELDAĞ Öğretim Görevlisi Spor Bilimleri
Öğr. Gör. SERHAT DENİZ Öğretim Görevlisi Spor Bilimleri SBF 237 1080
Öğr. Gör. ZÜBEYDE BİLGEN ARIK Öğretim Görevlisi Spor Bilimleri SBF 237 1080
Okutman MEHMET SAKALLI Okutman Spor Bilimleri SBF 237 1080
Okutman YETKİN ÖNGÜN Okutman Spor Bilimleri SBF 237 1080
Derece: B.S.
Süre (Yıl): 4
Dil: Türkçe
Ders Kodu Ders Adı Dönem Kredi Ders Saati (saat/hafta) Lab (saat/hafta) Uygulama (saat/hafta) ECTS

Dönem 1

SPRB101 Spor Bilimlerine Giriş 1 2 2 - -
Öğrenciler, beden eğitimi, spor ve spor bilimleri gibi çeşitli terimleri ayırt edecek ve kavrayacak. Öğrenciler sporun yararlarını ve zararlarını kavrayacak. Ayrıca öğrenciler, spor ve spor bilimlerinde kullanılan temel terimleri tanımlayacak ve kavrayacak.
SPRB103 Rekreasyona Giriş 1 2 2 - -
Rekreasyon; günümüz insanının önemli bir sağlık riski sayılan ?hareketsizliğin? spor ve açık alan etkinlikleri ile önlenmesi, her yaştaki insanın bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimine katkısı; aile, bölge ve ülke ekonomisine katkısı, turizm ve spor etkinlikleri ile ülkemizin tanıtımı ve ulusal gelir sağlama katkısı, bakımından önemli bir yere sahiptir. Rekreasyon faaliyetleri serbest zaman aktivitelerini doğru ve bilimsel bir şekilde organize edip yönlendirmeyi amaçlar. Bu ders ile öğrenciler, insanların birbirleriyle olan ilişkilerinin düzenlenmesinde ve toplumsal kurallara uyulmasında rekreatif faaliyetleri planlamayı öğrenirler. Rekreasyonun engelli bireylerde fiziksel ve ruhsal sağlığı etkilediğini; bireyde sosyalleşme, dayanışma ve bütünleşmeyi sağladığını öğrenirler.
SPRB105 Atletizm 1 2 1 2 -
Tanım, tarihçe, sınıflandırma, koşular atlamalar, atlamalar ve kurallar ile atletizmin disiplinlerinin yanında bu ders, Atma, atlama, koşular ve yürüyüş tekniklerini basamaklarıyla birlikte öğretmeyi amaçlamaktadır.
SPRB107 Açıkalan ve Kapalıalan Sporları I 1 4 2 4 -
Öğrenciler, futbol, basketbol gibi çeşitli açıkalan sporlarının ve hentbol, voleybol, badminton, salon futbolu gibi çeşitli kapalıalan sporlarının teknik ve taktik yönlerini öğrenip adı geçen sporlarda performanslarını arttıracaklar.
FZTR151 Anatomiye Giriş 1 3 2 2 -
Bu ders; öğrencilerin, insan anatomisini ve fizyolojisini, vücut sistemlerini ve fonksiyonlarını öğrenmesini amaçlamaktır. Dersin kapsamında; kemikler, eklemler, kaslar, sistemler, organizmanın bölümleri (hücre-doku-organ-sistem), görevleri ve bu bölümler arasındaki iletişim incelenmektedir.
ITEC115 Bilgisayara Giriş 1 3 2 2 -
Bu derste öğrenciye, bilgisayarın temel donanım birimlerinin ve işletim sistemlerinin tanıtılması, internet kullanımı hakkında bilgi verilmesi ve ofis programlarını kullanarak bilgisayarda döküman, elektronik tablo ve sunum hazırlamak için gerekli olan temel bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
ENGL171 İngilizce - I 1 3 3 1 -
ENGL171, birinci sınıf, İngilizce dil dersidir. Bu ders üniversitedeki 4 yıllık Türkçe eğitim veren bölümler için hazırlanmıştır. Bu ders öğrencilerin Avrupa Ortak Dil Çerçevesinde belirtildiği gibi, İngilizce seviyelerini A1 seviyesine getirmeleri ve İngilizcelerini geliştirmeleri için düzenlenmiştir. Bu ders ayrıca öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Dönem 2

SPRB102 Spor Sosyolojisi 2 2 2 - -
Öğrenciler sosyoloji ve spor sosyolojisi hakkında temel bilgi ve yöntemleri öğrenekler. Öğrenciler sporun toplumsal bir kurum olarak diğer kurumlarla etkileşimini öğrenip, sporun toplumsal bir olgu olduğunu öğrenecekler. Öğrenciler sporun ekonomik, kültürel ve sosyal yönlerini inceleyip sporda şiddet gibi güncel problemleri tartışacaklar.
SPRB104 Rekreatif Eğitsel Oyunlar 2 3 2 2 -
Bu ders; Tanım, tarihçe, oyunun çocuklar için önemi, çocuk gelişimine etkisi, oyun ortamı ve aletleri, temel hareketlerin oyunla öğretimi, oyun seçimi, bireysel ve grup oyunları, spor branşlarına yönelik oyunlar gibi konular içermektedir. Ayrıca öğrenciler, oyunları sunma becerilerini uygulamalı olarak geliştirecekler.
SPRB106 Yüzme - I 2 3 2 2 -
Öğrenciler, serbest/krawl yüzme stili hakkında teknik bilgiler edinecekler, teknik analiz neticesinde zayıf ve güçlü yönlerini belirleyip daha düzgün bir yüzüş tekniği becerisi geliştirecekler. Ayrıca öğrenciler temel yüzme malzemelerinin işlevlerini, yüzmenin yararlarını, yarattığı riskleri, güvenli yüzme hakkında hurafe ve gerçekleri öğrenecekler.
SPRB108 Açıkalan ve Kapalıalan Sporları II 2 4 2 4 -
Öğrenciler, futbol, basketbol gibi çeşitli açıkalan sporlarının ve hentbol, voleybol, badminton, salon futbolu gibi çeşitli kapalıalan sporlarının teknik ve taktik yönlerini öğrenip adı geçen sporlarda performanslarını arttıracaklar.
FZTR152 Fizyolojiye Giriş 2 2 2 - -
Organizmanın bölümleri (hücre-doku-organ-sistem), görevleri ve bu bölümler arasındaki iletişim. Hücre fizyolojisi, s,n,r, kas, kan fizyolojisi, merkezi sinir sistemi fizyolojisi ve solunum, dolaşım gibi sistemlerin fizyolojisi.
ENGL172 İngilizce'de İletişim – II 2 3 3 1 -
ENGL172, birinci sınıf, ikinci dönem İngilizce dil dersidir. Bu ders üniversitede Türkçe eğitim veren bütün 4 yıllık programlara sunulmaktadır. Bu ders öğrencilerin Avrupa Ortak Dil Çerçevesinde belirtildiği gibi, İngilizce seviyelerini A1 seviyesine getirmeleri ve İngilizcelerini geliştirmeleri için düzenlenmiştir. Bu ders ayrıca öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
HIST280 Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi 2 2 2 - -

Dönem 3

SPRB201 Psikomotor Gelişim ve Öğrenme 3 2 2 - -
Öğrenciler, gelişim ile ilgili temel bilgiler, gelişim boyutlarından bir tanesi olan psikomotor gelişim ve psikomotor becerilerin öğretimi hakkında bilgiler edinecekler.
SPRB203 Vücut Geliştirme ve Fitness 3 3 2 2 -
Öğrenciler, kardiyovasküler/aerobik egzersiz ve ağırlık çalışması egzersizlerinin yapılışı hakkında teorik bilgiler edinip, daha sağlıklı, bilinçli ve bilimsel şekilde bu egzersizleri yapabilecekler. Ayrıca öğrenciler vücut yağ oranını azaltmanın en iyi yolunu öğrenecekler.
FZTR221 Kinesiyolojiye Giriş 3 2 2 - -
Bu ders; kasların kasılması sırasındaki fonksiyonları ve meydana getirdikleri eklem hareketleri, sportif hareketlerin kinesiyolojik analizleri, spora yönelik olarak koşma, tenis gibi sporlarda yapılabilecek hareket analizleri gibi konuları içermektedir.
FZTR225 Spor Fizyolojisi 3 2 2 - -
Öğrencilere, sedanter kişiler ve sporcularda egzersizin organizma üzerinde yarattığı değişiklikler ve adaptasyonların yanı sıra bu değişikliklerin nasıl, ne zaman ve hangi boyutlarda olduğunun genel bir yapı içerisinde açıklanması bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
FZTR229 Sağlık İçin Spor 3 2 2 - -
Bu ders; sağlığın tanımı ve amacı, fiziksel aktivitenin sağlığa katkısı, düzenli fiziksel aktivitenin insan vücudunda meydana getirdiği değişimler, kardiovasküler risk faktörleri ve obezite üzerine etkileri, spor ve kas - iskelet sitemi, kalp - dolaşım sistemi, sindirim sitemi, postür ilişkisi gibi konuları içermektedir.
AE01 Alan Seçmeli Dersi I 3 3 3 - -
AE02 Alan seçmeli ders 3 3 3 - -

Dönem 4

SPRB202 Antrenman ve Hareket Bilgisi 4 2 2 - -
Bu ders; antrenman kavramı ve temel ilkeleri, antrenmanın organizma üzerine etkileri, yorgunluk, toparlanma, antrenman bölümleri, sürantrenman, sporda yetenek seçimi, biyomotor yeteneklerinin geliştirilmesi gibi konuları içermektedir.
SPRB206 Sporda İletişim Becerileri 4 2 2 - -
Bu derste, iletişimin spordaki önemi işlenecektir. Öğrenciler iletişim modellerini, öğelerini, süreçlerini, çeşitlerini, becerilerini ve engellerini öğrenecekler. Ayrıca öğrenciler kendi iletişim becerilerini geliştirip, doğru soru sorma tekniklerini ve etkin sunuş tekniklerini kavrayacaklar.
SPRB208 Spor Psikolojisi 4 2 2 - -
Bu derste, motivasyonun spordaki önemi işlenecektir. Ayrıca öğrenciler spor müsabakalarındaki saldırgan davranışların nedenlerini kavrayacaklar. Bu ?davranışların? nasıl önlenebileceğini veya bu konularla ilgili toplumsal sorunları (örnek: motivasyonun düşük olması, saldırganlık...) nasıl çözeceğini öğrenecektir.
SPRB212 Yüzme - II 4 3 2 2 -
Öğrenciler, serbest yüzüş stili üzerine eğitmenlik ve antrenörlük becerilerini uygulamalı olarak spor merkezlerinde geliştirecekler. Ayrıca, öğrenciler can kurtarma, hayatta kalma ve boğulmaya yönelik ilk yardım müdahalelerini öğrenecek. Yelken, surf gibi su sporlarına ait çeşitli bilgi öğrenilecek.
FZTR224 Sporcu Sağlığı ve İlkyardım 4 2 2 - -
Bu ders; sağlık bilgisi tanımı ve amacı; sporcu sağlığında genel konular, anatomik bölgelere göre spor yaralanmaları, spor sakatlıklarını hazırlayan faktörler, sakatlanma mekanizmaları, spor sakatlıklarından korunma ilkeleri, ısınma-soğuma, spor sakatlıklarında tedavi ilkeleri, türleri ve bandajlama teknikleri; ilkyardımın tanımı ve amacı, acil durumlarda yapılması gereken ilk yardım müdahaleleri gibi konuları içermektedir.
AE03 Alan Seçmeli ders 4 3 3 - -
AE04 Alan Seçmeli ders 4 3 3 - -

Dönem 5

SPRB301 Sporda Fiziksel Uygunluk Testleri 5 3 2 2 -
Bu ders; fiziksel uygunluğun tanımı ve önemi, fiziksel uygunlukla ilgili kavramlar, fiziksel uygunluğun geliştirilmesi ve korunması için temel yöntemlerin tanımı; fiziksel uygunluk parametrelerinin ölçülmesinde kullanılan laboratuar ve alan testlerinin öğrenilmesi ve uygulanması; Performans ve fiziksel uygunluğu ölçmek üzere kullanılabilecek testler, uygulama şekilleri ve sonuçların incelenerek değerlendirilmesi; sporcuların ihtihtiyaçlarına ve amaçlanan antrenman programlarına uygun testlerin seçimi gibi konuları içermektedir.
SPRB303 Spor Bilimlerinde Yönetim ve Organizasyon 5 2 2 - -
Bu ders; rekreasyon alanlarında yönetim bilincinin geliştirilmesi ve organizasyon bilgisinin geliştirilmesi, yöneticilerin karşılaştığı problemler, organizasyon kalıpları, politikaları, yönetim süreçleri gibi konuları içermektedir.
SPRB305 Spor Bilimlerinde Liderlik Becerileri 5 2 2 - -
Bu derste, liderlik becerilerinin spordaki önemi işlenecektir. Ayrıca liderlik ile ilgili farklı yaklaşımlar irdelenecektir. Öğrenciler kendilerine uygun liderlik modelini benimseyip, liderlik becerilerini uygulamalı alanlarda geliştirecektir.
SPRB307 Rekreasyonda Program Geliştirme ve Planlama 5 3 2 2 -
Bu ders; rekreasyon programlarının planlanması, organize edilmesini içeren metot ve yöntemler, rekreasyon programlarında ihtiyaç belirlenmesi, program yapısı, geliştirilmesi ve boş zaman etkinlik programlarını uygulamaya aktarılması gibi konular içermektedir.
HKUK317 Spor Hukuku 5 2 2 - -
Spor Hukuku dersinde öncelikli olarak, Sporun amacı, Spor ile Hukuk arasındaki ilişki,Spor Hukukunun tarihçesi, Spor Hukukunun diğer hukuk dallarıyla ilişkisi, Spor Hukuku'nun niteliği ve Spor Hukukunun kaynaklarına değinilmektedir. Çalışma hakkı olarak spor ve profesyonellik konuları üzerinde durulduktan sonra spor örgütlenmesi derinlemesine ele alınmaktadır. Sporun uluslararası (IOC, IPC,WADA, FİFA vb ) ve ulusal yapılanması, Türk spor teşkilatının yönetimi, Federasyonlar, Özerk Federasyonlar ve hukuki yapılarına ilişkin bilgiler verilmektedir. Kulüplerin nasıl kurulabileceği anlatılmaktadır. Sporda doping hakkında bilgi verilmektedir. Profesyonel sporcu sözleşmesi kapsamında kulüplerin ve sporcuların hak ve yükümlülüklerinin neler olduğu anlatılmaktadır. Son olarak spor sujeleri arasında ortaya çıkabilecek mali ve idari uyuşmazlıkların çözümünün nasıl olacağı ele alınmaktadır.
AE05 Alan Seçmeli Ders 5 5 3 3 - -
AE06 Akademik Alan Seçmeli Ders - 6 5 3 3 - -

Dönem 6

SPRB304 Rekreasyon İşletmeciliği 6 3 3 - -
Bu ders; gelişmiş toplumların özellikleri ve tercih edilen rekreasyon modelleri; gelişmekte olan toplumların özellikleri ve rekreasyonla ilişkisi gibi konular içermektedir.
SPRB308 Doğa Sporları 6 3 2 2 -
Öğrenciler, trekking, kampçılık, bisiklet gibi çeşitli doğa sporları üzerine eğitmenlik ve antrenörlük becerilerini uygulamalı olarak spor merkezlerinde geliştirecekler. Ayrıca öğrenciler bu sporlardaki temel kavramları ve temel güvenlik önlemlerini öğrenecek.
SPRB310 Spor Tarihi 6 2 2 - -
Bu ders; sporun antik, orta ve modem çağlar boyunca gelişimi ve yerini inceler; düşünce akımları ve Olimpizm yaklaşımıyla sporun anlam ve ilişkilerini konu alır; dünya tarihi paralelinde Türk Spor Tarihi ve geçirdiği devreleri karşılaştırmalı olarak açıklar.
BESD312 Sporcu Beslenmesi 6 2 2 - -
Bu ders öğrencinin beslenme ilke ve özellikleri konusunda bilgi edinmesini amaçlamaktadır. Dersin kapsamında; beslenmenin tanımı ve önemi, besin öğeleri ve fonksiyonları, sporda beslenme, besin gereksinimleri, sporcu besinleri gibi konular ele alınmaktadır.
AE07 Akademik Alan Seçmeli Ders - 7 6 3 3 - -
AE08 Alan Seçmeli Ders - VIII 6 3 3 - -
UE01 Üniversite Geneli Seçmeli - I 6 3 3 - -

Dönem 7

SPRB400 Mesleki Uygulama - I (Yaz stajı) 7 Kredisiz - -
Öğrenciler, kendi özgür iradeleri ile seçtikleri alana özgü yaz dönemi boyunca iş başında eğitim görecekler.
SPRB401 Mesleki Uygulama - II 7 2 - 16 -
Spor Bilimleri Bölümü son sınıfında öğrenciler Lala Mustafa Paşa Spor Sarayında (muhtelif egzersiz grupları, danışma ve spor branşları üzerine), Spor Dairesi ve Federasyonlarında, Doğu Akdeniz Doğa Kolejinde (Beden Eğitimi Öğretmenliği üzerine), muhtelif gazetelerde, muhtelif fitness ve spor kulüplerinde Güz dönemi süresince ve SPRB401 kodlu Mesleki Uygulama dersi çerçevesinde haftanın iki günü tüm gün staj yapacaklar. Öğrenciler dönem boyunca atanacakları 3 ayrı staj yerinde (branşta) en az 3 en fazla 4 hafta eğitim görecekler.
SPRB403 Rekreasyonda Tesis Planlama ve Araç Kullanımı 7 2 2 - -
Bu ders, rekreason tesislerinin planlanması, tasarımı, ekipman yerleşimi, bakımı, ve onarımına yönetsel açıdan yaklaşmaktadır. Rekreasyon yöneticisi, yönetim fonksiyonları, yönetim ilkeleri, yönetim teorileri ve bunların spora uyarlanması konuları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
FZTR403 Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri 7 3 3 - -
Araştırma planlama, planlamada uygun çalışma ve kontrol gruplarının oluşturulması, bilgi ve veri kaynaklarına ulaşım, araştırma tasarımı, bilgisayardan yararlanma, değişkenlerin ölçümü.
AE09 Alan Seçmeli Ders - IX 7 3 3 - -
UE02 Üniversite Geneli Seçmeli - II 7 3 3 - -

Dönem 8

SPRB402 Mesleki Uygulama - III 8 2 - 16 -
Spor Bilimleri Bölümü son sınıfında öğrenciler Lala Mustafa Paşa Spor Sarayında (muhtelif egzersiz grupları, danışma ve spor branşları üzerine), Spor Dairesi ve Federasyonlarında, Doğu Akdeniz Doğa Kolejinde (Beden Eğitimi Öğretmenliği üzerine), muhtelif gazetelerde, muhtelif fitness ve spor kulüplerinde Bahar dönemi süresince ve SPRB402 kodlu Mesleki Uygulama dersi çerçevesinde haftanın iki günü tüm gün staj yapacaklar. Öğrenciler dönem boyunca atanacakları 3 ayrı staj yerinde (branşta) en az 3 en fazla 4 hafta eğitim görecekler.
SPRB404 Rekreasyonda Pazarlama 8 2 2 - -
Bu ders; sporun pazarlama yöntemleri, kavramları ve metotları; sporun kitlelere yaygınlaştırılması ve benimsenmesi için gerekli pazarlama stratejilerinin incelenmesi; sporda sponsorluk mekanizmasının işleyişi, etkin sponsorluk arayış yöntemleri gibi konular içermektedir.
SPRB406 Antrenörlük Uygulaması 8 4 2 4 -
Öğrenciler, sporcu merkezli bir pedagojik yaklaşım benimseyip seçtikleri sporun fiziksel yönü ile ilgili çalışmalar ile antrenörlük becerilerini uygulamalı olarak spor merkezlerinde geliştirecekler. Ayrıca öğrenciler, seçtikleri spor ile ilgili yıllık, aylık, haftalık ve günlük planlama yapmayı öğrenecekler.
SPRB408 Rekreasyonda Halkla İlişkiler 8 2 2 - -
Bu ders; halkla ilişkilerin tanımı, kavramları, nitelikleri, teknikleri; halkla ilişkilerin çeşitli ülkelerdeki uygulamaları; rekreasyon yönetiminde halkla ilişiklerin eğitimi, önemi ve uygulamaları gibi konular içermektedir.
SPRB410 Sporda Etik 8 2 2 - -
Bu ders; sporda ahlak ve değer yargıları; doping çeşitleri ve dopingin insan vücuduna verdiği zararlar gibi konuları içermektedir.
UE03 Üniversite Geneli Seçmeli - III 8 3 3 - -