Dönem 1 |
NUTD111 |
Beslenme İlkeleri - I Karbonhidratların, proteinlerin ve lipitlerin sağlıklı beslenmedeki önemi, kimyasal yapısı, özellikleri, sınıflandırılması, fonksiyonları, kaynakları, günlük alım önerileri, aşırı alım durumu. Besinlerin enerji, karbonhidrat, protein ve yağ içeriklerinin öğretilmesi, uygun hazırlama ve pişirme yöntemleri, bazı temel ve geleneksel yemek tarifelerinin beslenme ilkeleri çerçevesinde laboratuvar ortamında uygulanması. |
1 |
3 |
2 |
3 |
- |
|
CHEM103 |
Temel Kimya Ölçümler, Atom, molekül ve iyonlar; kimyada kütle ilişkileri; stokiyometre; Sulu ortamdaki reaksiyonlar; Termokimya, kalorimetri, entalfi, termodinamiğin birinci kanunu; Elektronik yapı ve periyodik tablo; Asit ve bazlar; Organik kimya. |
1 |
3 |
3 |
1 |
- |
|
TUSL181 |
İkinci Dil Olarak Türkçe |
1 |
2 |
2 |
- |
- |
|
HIST280 |
Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi |
1 |
2 |
2 |
- |
- |
|
ENGL191 |
İngilizce'de İletişim - I ENGL191 birinci sınıf akademik İngilizce dersidir. Avrupa Ortak Dil Öğretim Politikası?nda (CEFR) belirtildiği gibi ENGL191 dersi öğrencilerin İngilizce seviyelerinin B1+ seviyesinde ilerletmeleri için düzenlenmiştir. Ders, kritik düşünme ile dil becerilerini birleştirir ve IQ online gibi eğitim teknolojilerinin kullanımını sağlayarak daha etkili bir dil öğrenimini sağlamayı hedefler. Bu dersin amacı öğrencilerin bilgilerini ve akademik konuşmanın farkındalığını, dil yapılarını ve kelime dağarcığını pekiştirmektir. Bu ders başlıca, akademik ortamlarda yazma, konuşma becerileri, okuma becerileri ve genelde çalışma becerilerinin geliştirilmesi üzerinde yoğunlaşır. |
1 |
3 |
3 |
1 |
- |
|
ENGL181 |
Akademik İngilizce - I ENGL181 birinci sınıf akademik İngilizce dersidir. Avrupa Ortak Dil Öğretim Politikası?nda (CEFR) belirtildiği gibi ENGL181 dersi öğrencilerin İngilizce seviyelerinin B1+ seviyesinde ilerletmeleri için düzenlenmiştir. Ders, kritik düşünme ile dil becerilerini birleştirir ve IQ online gibi eğitim teknolojilerinin kullanımını sağlayarak daha etkili bir dil öğrenimini sağlamayı hedefler. Bu dersin amacı öğrencilerin bilgilerini ve akademik konuşmanın farkındalığını, dil yapılarını ve kelime dağarcığını pekiştirmektir. Bu ders başlıca, akademik ortamlarda yazma, konuşma becerileri, okuma becerileri ve genelde çalışma becerilerinin geliştirilmesi üzerinde yoğunlaşır. |
1 |
3 |
5 |
1 |
- |
|
HLTS121 |
Anatomi Bu ders, sağlık bilimleri öğrencilerinin, insan anatomisini, vücut sistemlerine ve fonksiyonlarına ilişkili olarak öğrenmesini amaçlamaktır. Dersin kapsamında; kemikler, eklemler, kaslar, sistemler ve nöroloji konuları yer almaktadır. |
1 |
3 |
2 |
2 |
- |
|
MATH111 |
Temel Matematik - I Sayılar, sayı sistemleri, üssel sayılar, kümeler, küme işlemleri, aralık tanımı, mutlak değer. Eşitlik ve eşitsizlikler. Tek değişkenli birinci derece denklemlerin çözümü, tek değişkenli ikinci derece denlemlerin çözümü, ikinci derece formül, eşitsizlik çözümleri, mutlak değer bağıntıları. Trigonometri: trigonometrik fonksiyonlar, trigonometrik özdeşlikler. Fonksiyon tanımı, tanım ve değer kümeleri, fonksiyon türleri, Doğrusal, ikinci derece polinom fonksiyonlar. Doğrusal ve ikinci derece fonksiyonların grafikleri. 2 ve 3 boyutlu uzaylarda analitik geometri: Noktalar üzerinde işlemler, orta nokta formülü, uzaklık formülü, doğrular ve özellikleri, paralel ve dik doğrular, eğim, iki doğru arasındaki açı. Matrisler: Matrisler üzerinde işlemler, toplama, çıkarma, transpoze bulma, skalar çarpım, determinant, kofaktör, kofaktörler matrisi, eşlenik matris, uygulamalar. İntegral hesaba giriş.
|
1 |
3 |
3 |
1 |
1 |
|
PSYC108 |
Psikolojik Bilimlere Giriş Bu ders psikoloji ile ilgilenen psikoloji dışındaki bölüm öğrencileri için tasarlanmıştır. Bu ders Psikolojinin ana alt alanlarına ve pratik uygulamalarına genel bir giriş sağlar. Ders içerisinde işlenilen konular bilişsel, gelişim, klinik ve sosyal psikolojiden alınmıştır. |
1 |
2 |
2 |
- |
- |
|
Dönem 2 |
NUTD112 |
Beslenme İlkeleri - II Besin öğeleri (vitaminler ve mineraller, su), kimyasal yapıları, sınıflandırılması, fonksiyonları, kaynakları, önerilen günlük alım değerleri, aşırı alım ve toksisiteleri. Besin çeşitleri, besin değerleri, işlenme ve pişirme yöntemleri, bazı temel ve geleneksel yemek tarifelerinin beslenme ilkelerine uygun olarak laboratuvarda uygulanması. |
2 |
3 |
2 |
3 |
- |
|
CHEM104 |
Organik Kimya Hidrokarbonlar, organik reaksiyonlar ve fonksiyonel gruplar, alkoller, eterler, aldehitler, ketonlar, karboksilik asitler,
esterler, aminler, amidler, karbonhidratlar, lipidler, enzim ve vitaminler.
|
2 |
3 |
3 |
- |
1 |
|
BIOL115 |
Moleküler Biyoloji ve Genetik - I |
2 |
2 |
2 |
- |
- |
|
ENGL192 |
İngilizce'de İletişim - II ENGL192 birinci sınıf ikinci donem akademik İngilizce dersidir. Avrupa Ortak Dil Öğretim Politikasında (CEFR) belirtildiği gibi ENGL 182 dersi öğrencilerin İngilizce seviyelerinin B2 seviyesinde ilerletmeleri için düzenlenmiştir. Ders, kritik düşünme ile dil becerilerini birleştirir ve IQ Online gibi eğitim teknolojileri kullanılarak daha etkili öğrenimin sağlanmasını hedefler. Bu dersin amacı öğrencilerin bilgilerini ve akademik konuşmanın farkındalığını, dil yapılarını ve kelime dağarcığını pekiştirmektir. Bu ders başlıca, akademik ortamlarda yazma, konuşma becerileri, okuma becerileri ve genelde çalışma becerilerinin geliştirilmesi üzerinde yoğunlaşır. |
2 |
3 |
3 |
- |
1 |
|
ENGL182 |
Akademik İngilizce - II ENGL182 birinci sınıf ikinci donem akademik İngilizce dersidir. Avrupa Ortak Dil Çerçevesi Kriterlerinde (CEFR) belirtildiği gibi ENGL182 dersi öğrencilerin İngilizce seviyelerinin B2 seviyesinde ilerletmeleri için düzenlenmiştir. Ders, kritik düşünme ile dil becerilerini birleştirir ve IQ Online gibi eğitim teknolojileri kullanılarak daha etkili öğrenimin sağlanmasını hedefler. Bu dersin amacı öğrencilerin bilgilerini ve akademik konuşmanın farkındalığını, dil yapılarını ve kelime dağarcığını pekiştirmektir. Bu ders başlıca, akademik ortamlarda yazma, konuşma becerileri, okuma becerileri ve genelde çalışma becerilerinin geliştirilmesi üzerinde yoğunlaşır. |
2 |
3 |
5 |
1 |
- |
|
HLTS131 |
Fizyoloji Bu derste organizmanın bölümleri (hücre-doku-organ-sistem), görevleri ve bu bölümler arasındaki iletişim incelenmektedir. Dersin kapsamında; hücre fizyolojisi, sinir, kas, kan fizyolojisi, merkezi sinir sistemi fizyolojisi ve solunum, dolaşım gibi sistemlerin fizyolojisi konuları yer almaktadır. |
2 |
2 |
2 |
- |
- |
|
NUTD114 |
Toplum Sağlığı ve Beslenme Bu derste halk sağlığı ve toplum sağlığı için önemi, beslenmenin sağlık üzerine etkisi, toplumda beslenme sorunları ve kronik hastalıklar, aile planlaması, anne çocuk sağlığı, adölasan sağlığı, yaşlı sağlığı, ağız ve diş sağlığı, çevre sağlığı, olağan dışı durumlarda beslenme ve bağışıklanma konuları işlenmektedir. |
2 |
2 |
2 |
- |
- |
|
ITEC105 |
BİLGİSAYAR 1 ITEC105 Bilgisayar ve Bilgi Teknolojisi dunyasına giriş dersidir. Bugün, tüm dünya hızla gelişen bir bilgi teknolojisi toplumuna doğru yol almaktadır ve bu bilgi toplumunun birer parçası olan ev insanları, okullar, kuruluşlar ve işletmeler bilgisayarlarla artarak belişen bir işbirliği içerisine girmektedirler. Bilgisayarlar ve Bilgi Teknolojisi evde ve iş hayatımızda yaptığımız herşeyin bir parçasını oluşturmaktadır. Görülen ve kabul edilen o ki, bilgisayarlarla kurulan bu birliktelik önümüzdeki sürede katlanarak artacaktır.
Ders bilgi teknolojisinin temel çerçevesini, temel bilgisayar sistemlerinin parça ve yazılımlarını, bilgi teknolojisi terim ve terminolojisini, uygulama alanlarını, ve bilgisayar sistemi parçalarının entegrasyonunu konu olarak içermektedir. |
2 |
3 |
2 |
2 |
- |
|
Dönem 3 |
NUTD221 |
Beslenme Biyokimyası ve Metabolizması - I Beslenme biliminin biyokimyasal temellerini açıklamak üzere dizayn edilmiş bir derstir. Bu derste temel biyokimya bilgileri kullanılarak cinsiyet, yaş, özel durum, hastalık, egzersiz ve farklı ortamlarda diyet yakıtları, besin ögeleri, besin ögesi olmayan diyet bileşenleri ve farklı diyet uygulamaları arasındaki biyokimyasal bağlantılar irdelenir, öğrencilerin temel biyokimya bilgisi yanında klinik bağlantı kurma ve kritik düşünme becerileri geliştirilmeye çalışılır. |
3 |
3 |
3 |
- |
- |
|
NUTD227 |
Besin Kimyası - I Bu dersin amacı çözeltiler ve kolloid sistemler, karbonhidrat, protein ve yağların yapısı, sınıflandırılması, özellikleri, kalitatif ve kantitatif testler. Enzimlerin yapısı, sınıflandırılması, enzim aktivitesini etkileyen etmenler, besinlerde bulunuşları ve besin sanayiinde kullanım alanları. Besinlerde bulunan pigmentler, tat ve koku ögeleri, özellikleri ve işlevlerinin incelenmesidir. |
3 |
3 |
2 |
3 |
- |
|
BIOL116 |
Genetik ve Epigenetik |
3 |
2 |
2 |
- |
- |
|
NUTD205 |
Sindirim ve Beslenme Fizyolojisi Dersin kapsamında; sindirim sistemi ve özellikleri, gastrointestinal sİstem, karaciğer, safra kesesi ve pankreas fizyolojisi besin ögelerinin sindirimi ve emilimi, sindirim sisteminde görev alan enzimler, yaşla sindirim sisteminde oluşan değişiklikler anlatılmaktadır. |
3 |
2 |
2 |
- |
1 |
|
HLTS241 |
Mikrobiyoloji ve İmmünolojiye Giriş Bu dersin kapsamında mikroorganizmaların genel özellikleri, mikroorganizmaların beslenmesi, üretilmesi, özel çevrelerin mikrobiyolojisi, insan vücudunun normal mikrop florası, konak parazit ilişkileri, mikroorganizmaların bulaşma yolları, temel immün mekanizma, sterilizasyon, dezenfeksiyon uygulama yöntemleri işlenecektir. |
3 |
2 |
2 |
1 |
- |
|
NUTD225 |
Etik ve Besin Mevzuatı Besin Kontrolu¨ ve Gıda Mevzuatına Giris¸, gu¨nu¨mu¨zde Besin Kontrolu¨nu¨n O¨nemi, hukuki Olarak Besin Kontrolu¨ ve Mevzuat, Besinlerin u¨retimi, tu¨ketimi ve denetlenmesine dair kanun ve yo¨netmelikler, Yo¨netmeliklerin I·ncelenmesi , Tu¨rk Gıda Kodeksi, Tu¨rk Gıda Kodeksi U¨ru¨n Tebligˆi I·ncelenmesi I, Mevzuatta Besin U¨retim ve Satıs¸ yerleri, Besinlerin u¨retimi, is¸lenmesi ve depolama as¸amalarındaki yasal du¨zenlemeler, Besin Kirligˆi ve Besin Kirliligˆine Neden Olan Maddeler, Gıda Ambalajlama ve Etiketleme I·lkeleri, Gıda Katkı Maddeleri, meslek etiği ve etik kural ve uygulamalar ders kapsamında yer alır. |
3 |
2 |
2 |
- |
- |
|
UE01 |
Üniversite Geneli Seçmeli - I |
3 |
3 |
3 |
- |
- |
|
Dönem 4 |
NUTD222 |
Beslenme Biyokimyası ve Metabolizması - II Beslenme biliminin biyokimyasal temellerini açıklamak üzere dizayn edilmiş bir derstir. Bu derste temel biyokimya bilgileri kullanılarak cinsiyet, yaş, özel durum, hastalık, egzersiz ve farklı ortamlarda diyet yakıtları, besin ögeleri, besin ögesi olmayan diyet bileşenleri ve farklı diyet uygulamaları arasındaki biyokimyasal bağlantılar irdelenir, öğrencilerin temel biyokimya bilgisi yanında klinik bağlantı kurma ve kritik düşünme becerileri geliştirilmeye çalışılır. |
4 |
3 |
3 |
- |
- |
|
NUTD228 |
Besin Kimyası ve Analizleri - II Besin kalitesi ve etkileyen etmenler. Besin kalitesinin sübjektif olarak değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler. Fonksiyonel besinler; pre ve probiyotikler, genetik modifiye besinler, soya. Sebze ve meyveler, yumurta, süt ve süt ürünleri, et ve ürünleri, tahıllar, çay, kahve, kakao ve çikolatada bulunan ögeler, özellikleri ve işlevlerinin incelenmesi. |
4 |
3 |
2 |
3 |
- |
|
NUTD206 |
Besin Mikrobiyolojisi ve İmmünoloji Besin mikrobiyolojisine giriş, besinlerde mikroorganizmaların üremesini etkileyen faktörler, bakteri sporları ve indikatör mikroorganizmalar, besinlerin fermentasyonu, sebze ve meyvelerin bozulması, su, süt ve ürünlerinin bozulması ve mikrobiyolojik inceleme yöntemleri ders kapsamında yer alır. Besinlerin üretiminde, bozulmasında ve besinlerle insanlara enfeksiyon hastalıklarının bulaşında mikrobiyolojinin yeri ele alınır. Et, et ve deniz ürünlerinin bozulması, besin ve suyla geçen parazitler, mikotoksijenik küfler ve besinlerde bozulmaya yol açan diğer mantarlar, besinlerle geçen virüslar, besin zehirlenmeleri, besinleri saklama yöntemleri anlatılır. Ayrıca bu ders kapsamında ayrıca İmmunoloji alanındaki temel moleküler kavramlar, immün sistemin organları, hücre yapısı ve fonksiyonu, antikor geliştirme ve immun sistemde görülen varyasyonlar ve immün sistemin moleküler düzeyde kontrolü ele alınır. Dersin digger amacı hastalıkları patojenik ve morfolojik özelliklerine göre tanımlamak ve sınıflandırmak; hücre hasarına sebep olan süreçleri incelemek; inflamasyon ve yüksek ateş de dahil bağışıklık sisteminin tepkimelerini analiz etmek ve tanımlamak, bağışıklığı etkileyen bazı hastalıkları değerlendirmek ve hastalıkların patolojilerini birbirinden ayırt etmektir. |
4 |
3 |
3 |
1 |
- |
|
NUTD208 |
Beslenme Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri Araştırma planlama, planlamada uygun çalışma ve kontrol gruplarının oluşturulması, bilgi ve veri kaynaklarına ulaşım, araştırma tasarımı, bilgisayardan yararlanma, değişkenlerin ölçümü hakkında bilgi verilmektedir. Ayrıca araştırmalarda sık kullanılan yöntemler, makale taramada kullanılan yöntemler, beslenme bilimlerinde takip edilmesi gereken önemli dergiler açıklanır. Ayrıca beslenme ve diyetetik alanında proje hazırlamaya yönelik beceriler kazandırılır. |
4 |
2 |
2 |
- |
1 |
|
NUTD226 |
Beslenme Bozukluklarında Fizyopatoloji Bu ders hastalıkların genel ilkelerini, vücut organ ve sistemlerinde görülen bozukluklarları inceler. Gastrointestinal sistem hastalıkları, karaciğer, safra kesesi ve pankreas hastalıkları, kas-iskelet sistemi hastalıkları, hematolojik sistem hastalıkları, solunum sistemi hastalıkları, enerji dengesi ve vücut ağırlığı, obezite, yeme bozuklukları, metabolik hastalıkların patofizyolojisi ele alınır. Enerji dengesizliği sorunları (obezite, anoreksiya nevroza, blumia, tıkınırcasına yemek yeme), sindirim sitemi, karaciğer, safra kesesi, pankreas, kardiyovasküler ateosklerotik hastalıklar, diyabet ve eşlik eden hastalıklar, böbrek, enfeksiyon, kemik ve eklem hastalıkları, besin duyarlılığı ve intolerası durumları ve kanser gibi hastalıkların patolojisinin tanımı, nedenleri, ayrımı, endikasyonları , tanı yöntemleri, tedavi ve tedaviye yanıt ele alınır |
4 |
2 |
2 |
- |
1 |
|
UE02 |
Üniversite Geneli Seçmeli - II |
4 |
3 |
3 |
- |
- |
|
MATH212 |
Biyoistatistik
İstatistik ve biyoistatistiğe giriş, sağlık bilimlerinde istatistik kullanımı ve ilgili araştırmalar, veri toplama, tanımlayıcı istatistik, tablo ve grafikler, olasılık ve olasılık dağılımları, örnekleme, hipotez testi, regresyon ve korelasyon analizi, istatistik temel kavramları ve tanımlayıcı istatistik, istatistik karşılaştırma yöntemleri, istatistiksel analizler, araştırma tasarımı, veri toplama araçları, yeterlilik ve güvenilirliklerin incelenmesi, ölçeklendirilmesi ve bilimsel raporların hazırlanması |
4 |
3 |
3 |
- |
1 |
|
Dönem 5 |
NUTD315 |
Ana - Çocuk Beslenmesi - I Prekonsepsiyonel dönem, Gebelik Fizyolojisi, Sorunları, Gereksinmesi ve Beslenmesi, Emziklilik Fizyolojisi, Sorunları, Gereksinimleri, Beslenme ve Mental Gelişim, 0-1 Yaş Grubu Çocukların Özellikleri, Gereksinimleri, Anne sütünün önemi, Çocuk Mamaları ve Özellikleri, Okul Öncesi ve Okul Çağı Çocuğunun Beslenmesi, Adolesan Çağı Beslenmesi, Çocukluk ve Adolesan Çağı Şişmanlığı, Sorunları ve Diyet Tedavisi ders kapsamında işlenir. |
5 |
4 |
3 |
- |
3 |
|
NUTD313 |
Beslenme Durumunun Saptanması Toplum beslenmesi, beslenme epidemiyolojisi ve beslenme durumunu saptama yöntemleri, beslenme antropometrisi, klinik belirtiler, biyofizik yöntemler, biyokimyasal ve hematolojik yöntemler, sağlık istatistikleri; yaşa özgü mortalite ve morbidite hızları, besin tüketim araştırmaları, ekolojik etmenlerin saptanması. Bebek, çocuk, adölasan, yetişkin ve yaşlıların beslenme durumunlarının değerlendirilmesinde uygulanan yöntemler. Bioelektrik impedans aletleri hakkında bilgi ve kullanım becerilerinin kazandırılması. Toplumda beslenme durumları tarama yöntemleri |
5 |
3 |
2 |
- |
2 |
|
NUTD305 |
Yemek Hizmetinin Organizasyonu ve Yönetimi - I Toplu beslenme ve önemi, TBS sistem tipleri/ yeni üretim sistemleri, yönetim ve organizasyon,mutfak/yemekhane planlama ve kullanılan araç gereçler, menü yönetimi, standart yemek tarifeleri ve denetimi, satın alma ve depolama teknikleri ve iş güvenliği hakkında bilgi vermek. Toplu beslenme hizmetinden yararlanan tüm gruplara yeterli ve dengeli, yüksek hijyenik kalitede, yüksek besin değeri özelliklerine sahip, tüketilebilir, bir toplu beslenme hizmetinin en ekonomik şekilde verilmesini sağlamak amacıyla eğitim vermek. |
5 |
3 |
3 |
- |
- |
|
NUTD317 |
Hastalıkta Beslenme Tedavisi - I Şişmanlık, yeme bozuklukları, Diabetes Mellitus, reaktif hipoglisemi, koroner kalp hastalıkları, hipertansiyon, gastrointestinal sistem hastalıkları, yanık hastalıkları tanımı, etiyolojisi, komplikasyonları, klinik belirtileri ve tıbbi beslenme tedavilerini öğrenmek, beslenme tedavileri ve pratik uygulamaları. |
5 |
4 |
3 |
- |
3 |
|
UE03 |
Üniversite Geneli Seçmeli - III |
5 |
3 |
3 |
- |
- |
|
NUTD319 |
Ağırlık denetimi ve Obezite Dersin kapsamında; enerji dengesi ve vücut ağırlığı, obezite, ağırlık azalma; artış ve korunması ve yeme bozuklukları konuları vaka çözümleri ile anlatılmaktadır. Ayrıca iştah regülasyonunun temelleri ve obezitenin genetiği de incelenmektedir. Çocuklarda ve yetişkinlerde obezitenin önlenmesi için fiziksel aktivite, sağlıklı beslenme ve davranış değişikliğinin önemi de anlatılmaktadır. Bunun yanında, obeziteye sebep olan psikososyal etmenlerle, tedavide kullanılan farmakolojik ve cerrahi yöntemler anlatılmaktadır. |
5 |
2 |
2 |
- |
- |
|
NUTD309 |
Beslenme Alanında Makale Okuma ve Yazma Becerileri Bu dersin amacı beslenme ve diyetetik alanında güncel literatürden yararlanılarak makale ve yayın analizini yapabilme becerisini kazandırmaktadır. Öğrencilers Seçilen konulara akademik makale yazım kurallarına uyarak metin yazarak sunarlar. |
5 |
2 |
2 |
- |
- |
|
Dönem 6 |
NUTD316 |
Çocuk Hastalıklarında Beslenme Akut ve kronik ishaller, enfeksiyon hastalıkları, malnutrisyon, malabsorpsiyon sendromları, metabolizma hastalıkları ve diyet tedavileri, çocuklarda enteral ve parenteral beslenme, gestasyonel diyabet tedavisi ve fetal büyüme, çocukluk çağı obezitesi ve tedavisi konuları ders kapsamında işlenmektedir. |
6 |
3 |
2 |
- |
3 |
|
NUTD314 |
Beslenme Sorunları ve Epidemiyoloji Toplumda görülen beslenme sorunlarının tanımlanması, hastalıkların önlenmesinde ve etiyolojisinde beslenme ve diyet ilişkisinin irdelenmesi, özel toplum gruplarında sağlığın korunması ve geliştirilmesi için besin ve beslenme plan ve politikalarının oluşturulması. (Örn. Okul çocukları, yetişkinler için beslenme rehberinin hazırlanması). Demir, çinko ve iyot mineralleri ile D vitamini, folik asit ve diğer vitaminlerin eksikliğinde görülen hastalıklar hakkında bilgi verilmektedir. |
6 |
3 |
2 |
- |
2 |
|
NUTD306 |
Yiyecek Hizmetinin Organizasyonu ve Yönetimi - II Çeşitli gruptan insanların ev dışında, birarada , sağlıklı , yeterli ve dengeli beslenmeleri için kuruluşlarda uygulanması gereken yönetim ve toplu beslenme ilkeleri. yiyecek-içecek hizmetlerinde maliyet kontrolü, besin güvenliği sistemleri, HACCP sistemleri, ISO 22000 sistemleri konuları işlenmektedir. |
6 |
3 |
3 |
- |
- |
|
NUTD318 |
Hastalıkta Beslenme Tedavisi- II Karaciğer hastalıkları, safra kesesi hastalıkları, böbrek hastalıkları, enfeksiyon, yanık, kanser, gut, Cushing's sendromu, Addison's hastalığı, romatizmal hastalıklar, sinir sistemi hastalıkları, artrit ve besin allerjilerinin tanımı, nedenleri, komplikasyonları ve diyet tedavileri. Test diyetleri ve ilaç etkileşimleri ders kapsamında işlenmektedir. |
6 |
4 |
2 |
- |
3 |
|
NUTD340 |
Beslenme Eğitimi Dersin kapsamında öğrencilere beslenme eğitimi konusunda temel bilgi ve becerileri kazandırmak hedeflenmektedir. Ders içerğinde eğİtim tanımı ve prensipleri, farklı yaş ve gruptaki bireyler için davranış değişikliği oluşturabilecek eğitim modülleri planlama konuları yer almaktadır. |
6 |
2 |
2 |
- |
1 |
|
NUTD350 |
Özel Durumlarda Menü Planlama ve Tarife Geliştirme Menü türleri ve temel menü planlama ilkeleri, farklı yaş ve gruplarda menü planlamada dikkat edilmesi gereken ilkeler ders kapsamında öğretilmektedir. Farklı gruplara yönelik menüler planlayabilme ve menu yönetim ve denetimin sağlanması hakkında bilgi verilmektedir. |
6 |
2 |
1 |
- |
2 |
|
AE01 |
Alan Seçmeli Dersi I Bu dönem açılan seçmeli dersler aşağıda listelenmiştir. Seçmeli derslerin tam listesi için lütfen bölüm web sitesini kontrol ediniz.- NUTD372 - Gıdalar Ve Sağlık
|
6 |
3 |
3 |
- |
- |
|
Dönem 7 |
NUTD411 |
Halk Sağlığı Beslenme Uygulaması Dersin kapsamında öğrencilerin teorik bilgilerini pratikte uygulamaya dökmeleri hedeflenmiştir. Öğrenciler bu ders kapsamında diyabet, kalp damar hastalıkları gibi kronik hastalıklardan korunmada ve hastalık durumlarında beslenme ilkeri ile ilgili eğitim planlamaktadır. Toplumun beslenme durumlarının saptanmasın için pratik uygulamalar yapmaktadırlar. |
7 |
4 |
2 |
- |
12 |
|
NUTD413 |
Diyetetik Uygulaması - Çocuk Bu uygulamalarda amaç, diyetisyen adaylarının 3. Sınıfta öğrendikleri hastalıklarla ilgili vaka görmeleri ve tıbbi beslenme tedavisinde klinik diyetisyenine eşlik etmesini sağlamaktır. Uygulamalar çocuk kliniklerinin tümünde programlı rotasyonlar şeklinde gerçekleştirilir ve öğrenciler tarafından her kliniğe özel vaka sunumu yapılır. |
7 |
4 |
2 |
- |
16 |
|
NUTD415 |
Diyetetik Uygulaması - Yemek Hizmet Sistemleri Bu uygulamalarda stajer diyetisyenler hastane ve kurum mutfaklarında uygulama yaparak, menü planlama, personel hijyeni, gıda kontrolü, araç-gereç-hijyeni ve sanitasyonu gibi alanlarda ve satın alma aşamalarında bulunarak yönetici diyetisyenlik konusunda deneyim kazanırlar. |
7 |
4 |
2 |
- |
16 |
|
NUTD405 |
Mezuniyet Projesi - I Besin, beslenme ve diyetetik ile ilintili güncel konularda bireysel araştırmaların planlanması ve yürütülmesi. Öğrencinin danışmanının denetiminde seçtiği konuda, tez çalışmasının planlaması, literatür araştırması, sonuçlar, tartışma, özet ve referansların belirtilmesi ile rapor halinde sunulması süreçlerini içerir. |
7 |
2 |
2 |
- |
- |
|
NUTD417 |
Sporcu Beslenmesi Sağlıklı yaşam için spor ve beslenme, çeşitli spor dallarında beslenme, enerji gereksinimi ve kaynakları, antrenman öncesi, sırası ve sonrası sporcuların beslenme özellikleri, sıvı ve elektrolit gereksinimi ve ağırlık kontrolu, ergojenik yardım ve özel durumlarda sporcu beslenmesi (yeme davranışı bozukluğu olan sporcular ve spor dallarına göre beslenme özellikleri). |
7 |
2 |
2 |
- |
- |
|
AE02 |
Alan seçmeli ders Bu dönem açılan seçmeli dersler aşağıda listelenmiştir. Seçmeli derslerin tam listesi için lütfen bölüm web sitesini kontrol ediniz.- NUTD372 - Gıdalar Ve Sağlık
|
7 |
3 |
3 |
- |
- |
|
Dönem 8 |
NUTD414 |
Diyetetik Uygulaması - Yetişkinler Bu uygulamalarda amaç, diyetisyen adaylarının 3. Sınıfta öğrendikleri hastalıklarla ilgili vaka görmeleri ve tıbbi beslenme tedavisinde klinik diyetisyenine eşlik etmesini sağlamaktır. Uygulamalar erişkin kliniklerinin tümünde programlı rotasyonlar şeklinde gerçekleştirilir ve öğrenciler tarafından her kliniğe özel vaka sunumu yapılır. |
8 |
4 |
2 |
- |
16 |
|
NUTD416 |
Diyetetik Uygulaması - Seçmeli Bu uygulamalarda amaç, diyetisyen adaylarının 3. Sınıfta öğrendikleri hastalıklarla ilgili vaka görmeleri ve tıbbi beslenme tedavisinde klinik diyetisyenine eşlik etmesini sağlamaktır. Öğrenci istediği bir alanda staj yapabilir. Bu nedenle stajer diyetisyenler hastane ve kurum mutfaklarında uygulama yaparak, menü planlama, personel hijyeni, gıda kontrolü, araç-gereç-hijyeni ve sanitasyonu gibi alanlarda ve satın alma aşamalarında bulunarak yönetici diyetisyenlik konusunda deneyim kazanabilir. Uygulama sonunda sunum yapılır. |
8 |
4 |
2 |
- |
16 |
|
NUTD406 |
Mezuniyet Projesi - II Besin, beslenme ve diyetetik ile ilintili güncel konularda bireysel araştırmaların planlanması ve yürütülmesi. Öğrencinin danışmanının denetiminde seçtiği konuda, tez çalışmasının planlaması, literatür araştırması, sonuçlar, tartışma, özet ve referansların belirtilmesi ile rapor halinde sunulması süreçlerini içerir |
8 |
2 |
2 |
- |
- |
|
NUTD410 |
Seminer Besin, beslenme ve diyetetik ile ilintili güncel konularda yapılmış araştırmaların seminer sorumlusu öğretim elemanı ile birlikte seçilen bir konuda literatür taranarak incelenmesi ve sunulması. |
8 |
2 |
2 |
- |
- |
|
PHAR444 |
Farmakoloji |
8 |
2 |
2 |
1 |
- |
|
AE03 |
Alan Seçmeli ders Bu dönem açılan seçmeli dersler aşağıda listelenmiştir. Seçmeli derslerin tam listesi için lütfen bölüm web sitesini kontrol ediniz.- NUTD372 - Gıdalar Ve Sağlık
|
8 |
3 |
3 |
- |
- |
|